Wednesday, August 24, 2005

Wieder an die Arbeit / Back to work

Der 3. Januar war der erste Arbeitstag in 2005. Da ich in den vergangenen vier Monaten meines Praktikums große persönliche Probleme mit meinem Vorgesetzten hatte entschloß ich mich an diesem Tag ihn darum zu bitten, mein Praktikum vorzeitig zu beenden. Nach kurzem Gespräch entschieden wir, daß der 19. Januar mein letzter Arbeitstag sein sollte. Nach diesem Gespräch viel mir erstmal ein Stein vom Herzen und ich konnte die verbleibenden drei Wochen ohne Druck und Stress genießen.

January 3rd was the first working day in 2005. As I had determined during the holidays I asked my supervisor for a conversation since I wanted to finish my internship earlier than we had usually thought. Reason: since the very beginning both me and him had had severe personal difficulties with each other and this had influenced my work throughout the last four months. So we decided that January 19th would be the last day of my internship. I felt much better after our conversation. Now I could enjoy the last three weeks of my internship without stress.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home