Wednesday, August 17, 2005

Weihnachten in New Jersey / Christmas in New Jersey

Am 22. Dezember fuhr ich zum vierten und letzten Mal nach New Jersey, um Weihnachten und Silvester zusammen mit Jim und seiner Familie zu verbringen. Da dies mein erstes amerikanisches Weihnachten war, war ich sehr verblüfft über die Berge von Geschenken, die jeder bekam. Außerdem war es für mich, da ich ansonsten kein gläubiger Mensch bin, das erste Mal seit Jahren, daß ich Weihnachten in die Kirche ging. Zusammen mit Jim, Marlene, Erika und Elfriede besuchte ich einen katholischen Gottesdienst. Am 28. Dezember bin ich dann ein letztes Mal mit Jim nach New York City gefahren - diesmal zum Rockefeller Center.

On December 22th I made my forth and last trip to New Jersey to spend Christmas and New Year´s Eve with Jim and his family. I had never before celebrated Christmas like this year. First of all I was totally astonished by the giant amount of Christmas presents. This was all new to me. Second, since I am not religious at all, I hadn´t been to church for years but on Christmas it was tradition and so I accompanied Jim, Marlene, Erika and Elfriede to church. This was kinda starnge bacause I had never been to a catholic mass before. On December 28th Jim and I made a trip to the Rockefeller Center in NYC. This was the last time I went to NYC during my internship.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home