Wednesday, July 27, 2005

Auf nach Washington / Washington, here I come

Am 29. August, einen Tag vor Beginn meines Praktikums, brachte mich Jim nach Washington. Wir waren etwa 3,5 Stunden unterwegs, bis wir in D.C. ankamen. Da meine Vermieterin aus Maryland erst am folgenden Tag von ihrem Urlaub zurückkehren würde, hatte sich glücklicherweise meine Praktikumskollegen Katrin bereiterklärt, mich die erste Nacht aufzunehmen. Nach meiner Ankunft sind wir dann erstmal in ein Museum in Washington gegangen. Abends waren wir zum Essen bei einigen Kollegen aus dem Institut eingeladen, somit hatte ich schon einmal die Chance, einige von ihnen kennenzulernen.

On August 29 th Jim took me to Washington by car. I was glad he offered to take me there since I had to spend the first night at my predecessor´s place since my landlady told me she would return from her vacancy one day later. The trip to Washington took us around 3,5 hours. Afterwards I had said Jim good bye Katrin and I went to the Washington Mall because she wanted to visit a museum. We spend there 1 or 2 hours before we went back home. Then, some colleagues invited us for dinner. We spent there some hours and for me this was a good opportunity to get to know some of my new colleagues.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home